French Canada Express: Aneb Ottawa, Montreal a Quebec city za 3 dny

23. 01. 2011 16:24:03
Jsem v Torontu už poměrně dlouho, tak proč si nezajet na nějaký výlet? Rozhodla jsem se využít služeb ISX (international student exchange) a vyrazila jsem na třídenní autobusový výlet do francouzské části Kanady.

Na sraz v místě odjezdu jsem jako vždy dorazila na poslední chvíli. Byla jsem odškrtnuta ze seznamu pohoršeným řidičem, že jdu teda tak tak. Ale po zjištění, že jsem Češka se na jeho tváři objevil široký úsměv, prohodil pár slov lámanou češtinou a ujistil mě, že udělá vše pro to, aby se mi výlet líbil, když jsme skoro krajané, protože on je Chorvat. Tradá, tomu říkám pěkný začátek výletu. Když jsem pak na první odpočinkové zastávce potkala svoji bývalou spolubydlící z homestay Japonku Saiko, nemohla jsem uvěřit svým očím, že jsem se zase takovou náhodou potkali. Inu svět je malý.

V odpoledních hodinách jsme dorazili do Ottawy a zastavili se na Byward Marketu s množstvím obchůdků a restaurací. Průvodce nás zavedl před budovu kanadského parlamentu a dostali jsme 2 hodinový rozchod na oběd a prohlídku města. Když už jsem byla u parlamentu, rozhodla jsem se jej prohlédnout také zevnitř. Prošla jsem bezpečnostní kontrolou (jako na letišti) a dostala jsem lístek na prohlídku s průvodcem. Průvodkyně Betsy byla moc příjemná a když zjistila, že jsem Češka zvolala: Strč prst skrz krk! Vykulila jsem obě očiska, protože to bylo to poslední, co bych v kanadském parlamentu čekala. Řekla mi, že její tatínek je Čech, což vše objasnilo. Jo jo, náš národ je malý, ale šikovný. Dostali jsme se nejen do Evropské Unie, ale už i do kanadského parlamentu! Prohlídka byla úžasná a zahrnovala i nádhernou knihovnu, ve které se nesmělo fotit, ale Betsy nademnou přimhouřila oko.

Po více než hodině jsem se vrátila na Byward Market, rychle si prošla pár obchůdků a koupila pár pohledů, abych uspokojila svoji sběratelskou vášeň. Jak jsem si sedla do autobusu, najednou mě rozbolela hlava, no prostě na mě něco lezlo. Samozřejmě Murphyho zákony fungují! Tři měsíce sedím v Torontu a jen co vytáhnu paty na výlet, na který se těším, chytne mě pořádné nachlazení.

Ve večerních hodinách jsme dorazili do Montreálu a ubytovali nás v Holiday Inn. Jelikož jsem cestovala sama, přiřadili mě na pokoj ke třem Číňankám z našeho autobusu. Nebylo mi vůbec dobře, tak jsem si šla lehnout. Číňanka z Hong Kongu byla také trochu nachlazená a viděla, že jsem bledá, jak Kalousek když se podívá na stav státní pokladny, tak mi nabídla čínský lék. Zabral a spala jsem jak miminko.

Druhý den byl na plánu Montreal. Pod prohlídkou s průvodcem jsem si opravdu nepředstavovala to, že pojedeme autobusem okruh okolo Montreálu a budeme zastavovat u památek a jen se u nich fotit. Copak jsme Japonci?

Po nezapomenutelné okružní jízdě jsme vyrazili do Quebec city, kde nás pro změnu čekala další okružní jízda. Poté jsme dostali rozchod v části Old Quebec a já si mohla vychutnat tu zvláštní atmosféru, která se slovy ani popsat nedá. Dojem z hezkých malebných domečků mi zkazil pouze nápis Mcdonalds a Subway Sandwiches. Večer následovala prohlídka po městě s průvodcem, který byl převlečen jako trol či trpaslík. Byl prosinec a počasí bylo opravdu krutě mrazivé. Více než nad výkladem jsem přemýšlela nad tím, jak se poznají omrzliny a kolikátého stupně můžou dosáhnout ty mé.

Po prohlídce jsme se odebrali zpět na hotel a cestou se zastavili na Grand Allee, nejznámější ulici s bary a restauracemi v Quebecu. Po večeři jsem si s Číňankami krásně popovídala a zjistila jsem mnohé o Číně a o způsobu jejich života a myšlení. Byla to zajímavá kulturní výměna.

Poslední den jsme se vraceli domů a cestou se zastavili na oběd v Montreálu. Jak jinak než v blízkosti Mcdonalds a Tim Hortons, které už jsem po dvou dnech nemohla ani cítit. Nic, dvě hodiny času, tak jsem vyrazila do Basiliky Notre Damme. Číňanky z mého busu šli stejným směrem tak jsem se jich zeptala, jestli jdou taky do basiliky, odpověděli mi s úsměvem, že ne, že jdou do čínské čtvrti. Trochu mě to udivilo, ale proč ne, jsou to jejich prázdniny!

Basilika byla úžasná. Byl čas předvánoční a majestátní atmosféru ještě podtrhla zkouška sboru doprovázená varhaníkem. Měla jsem co dělat, abych se dostala včas do autobusu. Řidič byl skvělý a kdyby byl Němec, řekla bych, že Schumacher je jeho pomalejší brácha. Vždy jsme jeli maximální povolenou rychlostí, takže když nás pak průvodce požádal o spropitné pro řidiče ve výši pěti dolarů, neprotestovala jsem.

A co říci závěrem? Myslela jsem, že toho uvidím víc, pořádně jsem se nachladila, ale nelituju. Poznala jsem trošku víc nejen kanadskou kulturu, ale potkala jsem i zajímavé lidi, kteří mi ukázali jejich pohled na svět a dali mi nové podměty k zamyšlení.

Autor: Milada Matyšková | neděle 23.1.2011 16:24 | karma článku: 12.83 | přečteno: 1642x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 12 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.93 | Přečteno: 490 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 234 | Diskuse
Počet článků 8 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4382
Žena, která má stále co dělat.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...